وبلاگ آموزشی ، تحصیلی و اطلاع رسانی - عیسی نجفی

در این وبلاگ نسبت به ارائه خدمات آموزشی ، راهنمایی ، تحصیلی و اطلاع رسانی دانشجویان عزیز که با اینجانب عیسی نجفی درس انتخاب نمودخه بوده اند یا پروژه دارند می پردازیم

وبلاگ آموزشی ، تحصیلی و اطلاع رسانی - عیسی نجفی

در این وبلاگ نسبت به ارائه خدمات آموزشی ، راهنمایی ، تحصیلی و اطلاع رسانی دانشجویان عزیز که با اینجانب عیسی نجفی درس انتخاب نمودخه بوده اند یا پروژه دارند می پردازیم

در عصر نوین توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات ، کانالهای ارتباطی مبتنی زیرساخت ارتباطات نوین نظیر سرویس های تحت وب ایمیل و تحت شبکه موبایل زمینه مناسبی را برای ارتباط موثر برای پیشبرد مقاصد آموزشی و اطلاع رسانی با دانشجویان عزیز فراهم اورده است . در این وبلاگ نیز اینجانب سعی می نمایم تا برای کمک به تکمیل فرایند آموزش و تحصیل دانشجویان عزیز با کمک خود دانشجویان نسبت به ارائه محتواء یا هر انچه به عزیزان کمک برای پیشرفت می نمایم داشته باشم
شما دانشجویان عزیز در هر مورد مرتبط با پست منتشر شده می توانید با ثبت نظرات مرتبط با پست با اینجانب عیسی نجفی در ارتباط بوده باشید بعلاوه از طریق ایمیل najafy1@yahoo.com , najafy12@gmail.com در خدمت شما هستیم

آخرین مطالب

                          1عیب های بزرگ راهبرد تولیدبراساس پیش بینی چیست ؟

        الف )  کالاهای استاندارد براساس پیش بینی های بلندمدت تقاضای مصرف کننده تولید میشوند.

 

      ب )  دقیق نبودن پیش بینی ها ، منجربه از دست دادن فروش یااجباربه ارائه تخفیفات سنگین برای

                فروش محصولات اضافی خواهد بود

                    ج  )  ناتوانی شرکت درتعقیب مداوم تقاضای مشتریان

                     د  )  موارد ب و ج      

2فرایند تولید سفارشی انبوه چیست ؟

                  الف )  توانایی تولید انبوه مطابق سفارش مشتریان

                  ب  )  توانایی تولید انبوه سفارش های اینترنتی

                  ج  )  توانایی تولید انبوه سفارش های خارجی                                                              

                  د  )  موارد الف و ب

3مهم ترین نقطه ضعف راهبرد تولیدسفارشی چیست ؟

                الف )  حساسیت سیستم به تغییرات کوتاه مدت تقاضای مشتری

                  ب )  شفافیت بیشتردرتقاضا وجریان کالاها در زنجیره ارزش

                  ج )  قیمت های متغییرومحرک های فروش برای مدیریت سطوح تقاضا

                  د  )  هرسه مورد

4کدامیک از موارد زیر جزونیروهای 5 گانه مدل رقابتی پورتر هستند ؟

 

       الف )  تهدید تازه واردین – قدرت چانه زنی تامین

 

        ب  )  قدرت چانه زنی مشتریان ( خریداران)

 

        ج  )  خطرمحصولات یاخدمات جایگزین – رقابت بین شرکتهای موجود در صنعت

      

        د  )  هر سه مورد

 

5برای اکثرسازمانها ، اینترنت تهدید رقبای جدید را ................. می دهد؟

                 الف )  افزایش

                  ب  )   کاهش

                  ج  )   تغییر

                  د   )   رونق

6قدرت چانه زنی تامین کنندگان یعنی این که :

                 الف )  تامین کنندگان باوابسته کردن مشتریان به خودوافزایش هزینه جابجایی قدرتمند میگردند

                  ب  )  تامین کنندگان دسترسی خریداران را به اطلاعات مربوط به محصولات افزایش می دهند

                  ج  )  موارد الف و ب

                  د  )  هیچکدام

7کدامیک از عبارات زیر صحیح می باشد ؟

                 الف )  اینترنت قدرت چانه زنی مشتریان را بطورعمده ای افزایش می دهد.

                  ب  )  وب دسترسی خریداران به اطلاعات مربوط به محصولات وتامین کنندگان راافزایش میدهد

                  ج  )  اینترنت هزینه جابجایی را برای مشتریان کاهش داده وخریداران به راحتی میتوانند از تامین              

                         کنندگان فرعی نیز خرید کنند

                   د  )  هر سه مورد

8شرکت های تلفیقی چه نوع شرکت هایی هستند؟

               الف  )   شرکت های حقیقی که با عملیات تجارت الکترونیکی ترکیب شده اند.

                ب  )   شرکت هایی که مستقیما به مصرف کنندگان جنس می فروشند.

                ج  )  هردومورد

                د  )  هیچکدام

9مفهوم راهبرد رهبری هزینه برای ایجاد مزیت رقابتی چیست ؟

 

   الف)  باید کالاها یا خدمات را با کمترین هزینه در صنعت تولید کرد

               ب )  نمونه ای از رهبری هزینه ، سیستم خودکار تکمیلذ موجودی وال مارت است

              ج  )  مورد الف و ب

              د  )  هیچکدام

10 مفهوم راهبرد ایجاد تمایز در مزیت رقابتی چیست ؟

   الف )  محصولات وخدماتی با ویژگی های متفاوت باید ایجاد کرد

    ب ) محصولات متفاوت بهتر باعث می شود شرکت ها ، قیمت ها را بالا برده ومحصولات بیشتری به

           فروش می رسد

   ج  ) موارد الف وب

   د  ) هیچکدام

11مفهوم راهبرد بازار هدف چیست؟

الف )  بخش کوچکی از بازار هدف را انتخاب کرده ودرکیفیت ، سرعت یا قیمت آن بازار ، بهترین بود

 ب  )  یعنی محصولات متفاوت بهتر ، قیمت ها را بالا برده ومحصولات بیشتری به فروش می رسد

 ج  )  یعنی هدف توسعه بازار می باشد

 د  )  موارد الف وب

12 کدامیک از عبارات زیر مفهوم راهبرد رشد می باشد؟

الف )   آن بازارسهم بازار خودرا افزایش داده ، مشتریان بیشتری بدست آورید یا محصولات بیشتری بفروشید

 ب  )  باهمکاران تجاری خود درقالب شراکت ، ائتلاف ، مشارکت خاص یاشرکت مجازی همکاری کرد

 ج  )  یک بازارهدف را انتخاب کرده ودرکیفیت ، سرعت یا قیمت آن بازار بهترین بود

 د  )  هر سه مورد

13 این تعریف مربوط به کدام یک از موارد زیر است؟

{ با همکاران تجاری خود ، درقالب شراکت، ائتلاف ، مشارکت خاص یا شرکتهای مجازی همکاری کنید }

 

الف  )  راهبرد رشد

 

 ب   )  راهبردبازار هدف

 

 ج   )  راهبرد ایجاد تمایز

 

 د    )  راهبرد اتحاد

      14   - مفهوم نوآوری در مدل های جدید کسب وکارچیست ؟

          الف )  پیشگام بودن در ایجاد یک مدل جدید راه را بررقبای احتمالی می بندد

           ب  )  یافتن مشتریان جدید در بازارهای جدید

          ج   )  نوآوری مستمربا ارایه محصولات وخدمات جدید رقابتی

          د   )   موارد الف وب

15-     مفهوم نواوری درمحصولات متمایز چیست ؟

       الف  )  کسب مزیت رقابتی ازطریق محصولات منحصربه فرد یا ارزش افزوده

        ب  )  نوآوری مستمر با ارایه محصولات وخدمات جدید رقابتی

        ج  )  بهره گیری از محصولات قبلی وتوسعه آنها

        د  )   هرسه مورد

16-    فناوری اطلاعات چگونه می تواند به روش مستقیم به ارزش یک شرکت بیفزاید؟

       الف  )  با کاهش هزینه های مربوط به یک فعالیت یا زیرگروهی از فعالیت ها

        ب   )  با افزایش درآمدهای شرکت

        ج   )  با کاهش ضرر وزیان مربوط به یک فعالیت

        د    )  هر سه مورد

17-    فناوری اطلاعات چگونه می تواند به روش غیرمستقیم به ارزش یک شرکت بیفزایید ؟

       الف  )  با افزایش درآمد

        ب   )  با کاهش هزینه

        ج   )  با کاهش ضرروزیان مربوط به یک فعالیت

        د    )  هیچکدام

18-     منابع یک بنگاه یا سازمان چیست ؟

       الف  )  دارایی ها وقابلیت هایی که برای درک وواکنش به فرصتها یا تهدیدات بازار در دسترس و مفیدند  

        ب   )  دارایی مالی وفناوری ،  مهارتهای مدیریتی ، شهرت وفرهنگ

        ج   )  سرمایه های فیزیکی – سرمایه های انسانی ومنابع مختلف سازمانی مانند شهرت وفرهنگ

        د    )  هر  سه مورد                                                                                                                                             

19-    سه ویژگی مهم منابع که به آنها قابلیت ایجاد مزیت راهبردی می دهند چیست ؟

      الف  )  ارزش – کمیابی – تناسب

       ب   )  تمایز – رشد – اتحاد

       ج   )  نوآوری ، رقابت ، توسعه

       د   )  هیچکدام                                                                                                                                               

20-    سیستم های اطلاعات چند نوع منبع برای بنگاه وسازمان فراهم می کند ؟

      الف  )  منابع فناوری – قابلیت های فنی – منابع فناوری اطلاعات مدیریتی

       ب   )  منابع فناوری – منابع اطلاعات – منابع جایگزین پذیر

       ج   )  منابع فناوری – منابع اطلاعات – منابع تکثیر پذیر

 د   )  سخت افزار – نرم افزار – شبکه اطلاعات

 

  • Eisa Najafy

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی