وبلاگ آموزشی ، تحصیلی و اطلاع رسانی - عیسی نجفی

در این وبلاگ نسبت به ارائه خدمات آموزشی ، راهنمایی ، تحصیلی و اطلاع رسانی دانشجویان عزیز که با اینجانب عیسی نجفی درس انتخاب نمودخه بوده اند یا پروژه دارند می پردازیم

وبلاگ آموزشی ، تحصیلی و اطلاع رسانی - عیسی نجفی

در این وبلاگ نسبت به ارائه خدمات آموزشی ، راهنمایی ، تحصیلی و اطلاع رسانی دانشجویان عزیز که با اینجانب عیسی نجفی درس انتخاب نمودخه بوده اند یا پروژه دارند می پردازیم

در عصر نوین توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات ، کانالهای ارتباطی مبتنی زیرساخت ارتباطات نوین نظیر سرویس های تحت وب ایمیل و تحت شبکه موبایل زمینه مناسبی را برای ارتباط موثر برای پیشبرد مقاصد آموزشی و اطلاع رسانی با دانشجویان عزیز فراهم اورده است . در این وبلاگ نیز اینجانب سعی می نمایم تا برای کمک به تکمیل فرایند آموزش و تحصیل دانشجویان عزیز با کمک خود دانشجویان نسبت به ارائه محتواء یا هر انچه به عزیزان کمک برای پیشرفت می نمایم داشته باشم
شما دانشجویان عزیز در هر مورد مرتبط با پست منتشر شده می توانید با ثبت نظرات مرتبط با پست با اینجانب عیسی نجفی در ارتباط بوده باشید بعلاوه از طریق ایمیل najafy1@yahoo.com , najafy12@gmail.com در خدمت شما هستیم

آخرین مطالب

فصل 4

1-سازمان حقیقی به سازمانی گفته می شود که در آن همه ابعاد :

الف)فیزیکی باشند.

ب)فیزیکی – دیجیتالی باشند.

ج)دیجیتالی باشند.                                    

د)ارایه محصول به صورت فیزیکیودریافت هزینه به صورت سنتی میباشد.

 

2-در سازمان ها کدام حالت را تجارت الکترونیکی جزیی مینامیم ؟

الف)همه ابعاد فیزیکی باشند.                      

ب)حداقل یکی از ابعاد دیجیتالی باشد.

ج)همه ابعاد دیجیتالی باشند.                       

د)محصول ،تحویل آن،هزینه پرداختی،و عامل انتقال همگی برخط هستند.

3- نام دیگر سازمان های مجازی چیست؟

الف)سازمان های تلفیقی                           

ب)سازمان های فیزیکی

ج)بازیگران صرف

د)سازمان های حقیقی

4-کدام یک تعریف  مدل کسب و کار "بازاریابی وابسته "می باشد؟

الف)شرکت ها یا افراد ،مزایده های مختلفی راازطریق اینترنت انجام میدهند.

 ب)تولیدکنندگان یا خرده فروشان مستقیما محصولات رابه صورت برخط به مشتریان میفروشند.  

ج)مشتریان تصمیم میگیرند که چه مقدار می خواهند بپردازند.

د)فروشندگان ازشرکای خود می خواهند آرم ها رادر سایت های خود قراردهند.مشتریان بر روی این آرم ها کلیک کرده ،وارد سایت فروشنده شده و خرید میکنند ،آنگاه فروشندگان به شریکان کمیسیون پرداخت میکنند.

 

5)کدام یک از ویژگیهای کاتالوگ های الکترونیکی است؟

الف)پویایی دراطلاعات  

ب)میزان یکپارچگی با سایر فرایندها یا خصوصیت های کسب و کار   

ج)درجه سفارشی سازی 

د)هر3 مورد

6(حراج هایی هستند که فروشندگان ازآن بعنوان مجرای فروش به بسیاری ازخریداران بالقوه استفاده می کنند.

الف)حراج مستقیم(مزایده)

ب)حراج معکوس (مناقصه)

ج)سازمان حقیقی                                            

د)سازمان مجازی

7-دریک خریدار(که معمولا یک سازمان است )وجود دارد که می خواهد محصول یا خدمتی را خریداری کند.

الف)حراج مستقیم (مزایده)                                

ب)حراج معکوس (مناقصه)

ج)سازمان حقیقی                                            

د)سازمان مجازی

8- "تبادل کالا یا خدمات بدون تبادل پولی " تعریف کدام است ؟

الف)مزایده                                                   

ب)مناقصه

ج)داد و ستد الکترونیکی

د)کاتالوگ های الکترونیکی

9- کدام مورد جزو مراحل چرخه حیات ارایه خدمات به مشتری نمیباشد ؟

الف)احتیاج                                                  

ب)حصول

ج)مالکیت                                                     

د)بانکداری مجازی

10- تعریف خرده فروشی الکترونیکی کدام است  ؟

الف)فروش مستقیم محصولات و خدمات از طریق مغازه های الکترونیکی یا بازارهای الکترونیکی که معمولا برپایه قالب کاتالوگ های الکترونیکی یا حراجی ها طراحی شده است.

ب)تبادل کالا یا خدمات بدون تبادل پولی

ج)حراج هایی هستند که فروشندگان از آن به عنوان مجرای فروش به بسیاری از خریداران بالقوه استفاده میکنند.

د)مجموعه ای از فروشگاههای شخصی که تحت یک آدرس اینترنتی است.

11-کدام یک از تراکنشهای تجارت الکترونیکی به خرده فروشی الکترونیکی مشهوراست؟ ( ترتیب گزینه ها نامرتب است جواب: ب)

C2B د)

               C2Cج)

B2Cب)

B2Bالف)

  چیست؟  (صفحه 296)B2E12-

الف)تجارت الکترونیکی بین دو یا چند واحد درون سازمان

ب) تجارت الکترونیکی بین دو یا چند کارمند سازمان

ج) تجارت الکترونیکی سازمان با کاکنانش

د) تجارت الکترونیکی بین فرد با فرد

13- کدامیک از کارتهای زیر , در خریدهای برنامه ریزی نشده مدل      B2E    کاربرد دارد؟ (صفحه305 )

الف) چک های الکترونیک

ب) کارتهای اعتباری الکترونیک

ج) کارتهای نقدی با ارزش ذخیره شده مشخص

د) کارتهای خرید

14-کدام یک از کارتهای زیر به عنوان کارت وفاداری مشتری استفاده میشود؟ (صفحه 306)

الف) کارت هوشمند

ب) کارت ارزش انباشته پولی

ج) کارت خرید

د) کارتهای اعتباری

15- انجام سفارش به طور موثر وکارآمد در کدامیک از تجارتهای الکترونیک زیر بسیارسخت است؟

 (ترتیبگزینههانامرتباستجواب:ب)

    د) مورد 1و2C2Cج)

B2Cب)

 B2Bالف)


16-رایجترین وسیله پرداخت مشتری در تراکنشهای غیربرخط چیست؟ (صفحه 305)

الف) کارتهای خرید

ب) کارتهای اعتباری الکترونیکی

ج) پول نقد

د) چک های الکترونیکی

17- انتقال الکترونیکی مزایا جزء کدام یک از برنامه های دولت الکترونیک است؟ (صفحه 298)

الف) دولت با شهروندان

ب) دولت با سازمان

ج) دولت با دولت

د) شهروندان با دولت

18-در کدامیک از بازارهای زیر اجناس ورودی تولید , مورد معاومله قرار میگیرند؟ (صفحه 291)

الف) توزیع کنندگان عمودی مواد مستقیم

ب)  توزیع کنندگان عمودی مواد غیرمستقیم

ج) توزیع کنندگان افقی                                                                

د) تبادلات کارکردی

19-کدامیک از تبلیغات زیر پیاده سازی آن مقرون به صرفه بوده ونرخ پاسخ آن سریع تر وبهتراز سایر مجراهای تبلیغاتی است؟

الف) کاتالوگ ها وبروشورهای الکترونیکی                                              

ب) پنجره های تبلیغاتی زرین

ج)علائم تبلیغاتی                                                                                    

د) پست الکترونیکی

20-کدامیک از مراحل چرخه حیات ارائه خدمات به مشتری از مشتری به صورت پیوسته پشتیبانی می کند؟ (صفحه 276)

الف)مالکیت

ب) حصول                          

ج) ترک                             

د) احتیاج

 

فصل 9                           

1-       سیستم EDM چیست؟

الف) مدیریت مستندات الکتریکی        ب) مدیریت مستندات            ج) مدیریت دانش            د) مخزن دانش

بخش 9-3 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

2-       کدام ابزار در پیدا کردن ، بازیابی و جمع آوری مخازن دانش وظیفه ی اصلی مدیریت دانش را انجام می دهد؟

الف) موتورهای جستجو       ب) ابزارهای بهره برداری          ج) بسته ی نرم افزاری          د) نصب درگاه

بخش 9-3 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

3-       سیستم بر خط چیست ؟

الف) سیستم یادگیری پرسنل و پاسخگویی به مشتریان به صورت همزمان سیستم

ب) سیستم مدیریت دانش مبتنی بر جریان اطلاع رسانی به مشتریان

ج) مدیریت دانش مبتنی بر جریان کار پرسنل

د) پردازش یک محصول جدید توسط همکاران

بخش 9-4 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

     4-  ارائه دهندگان خدمات نرم افزاری مدیریت دانش به دنبال چه هستند ؟

الف) ارائه ی سیستم های مدیریت دانش در اینترنت                     ب) ساخت بسته ی نرم افزاری

ج) ساخت موتورهای جستجو                                                  د) آموزش

بخش 9-4 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

      5-  مدیریت دانش چه نوع سیستمی است ؟

الف) سیستم سازمانی          ب) سیستم تصمیم یار               ج) سیستم KM           د) سیستم اطلاعات

بخش 9-4 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

      6-  سیستم مدیریت دانش در چه بستری توسعه می یابد ؟

الف) فناوری ارتباطی – همکاری و ذخیره سازی

ب) فناوری ارتباطی- همکاری و ابزارهای ارتباطی

ج) فناوری ارتباطی – ابزارهای ارتباطی – ذخیره سازی

د) فناوری – ابزارهای ارتباطی- همکاری و ذخیره سازی

بخش 9-4 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

      7-  سیستم خبره به کاربران چه کمکی می تواند بکند ؟

الف ) تشخیص چگونگی به کارگیری بخشی از دانش

ب) در برقراری ارتباط با مشتری

ج) هماهنگی بین شبکه های داخلی و خارجی

د) اداره ی یک سیستم مدیریت دانش

بخش 9-4 ، قسمت 9-5 ، پیاده سازی سیستمهای مدیریت دانش

     8-  وظیفه ی مدیریت مخزن دانش چیست ؟

الف) بررسی دانش ، ساختار دهی ، تصفیه و فهرست کردن ، ذخیره سازی ، قابل درک و دسترسی کردن

ب) ایجاد یک مخزن دانش و متعهد کردن دیگران

ج) آموزش ، پشتیبانی ، پیداکردن بهترین شیوه

د) کسب اطلاعات مربوط به رضایت مشتری

بخش 9-4 ، قسمت 9-6 ، نقش افراد در مدیریت دانش

     9- گرده افشانی "تسهیم دانش" در یک سازمان وظیفه ی کیست ؟

الف) معاون دانش            ب) مدیر عامل                   ج) مدیریت مخزن دانش              د) گروههای تعاملی

بخش 9-4 ، قسمت 9-6 ، نقش افراد در مدیریت دانش

     10- از حیاتی ترین مسئولیتهای یک مدیر عامل چیست ؟

الف) پشتیبانی از سیستم مدیریت دانش و مدیریت اطلاعات

ب) مسئول چشم انداز فناوری اطلاعات سازمان و معماری آن

ج) پشتیبانی از منابع مالی و معاون مالی

د) مسئول پایگاه داده و منابع بالقوه دانش

بخش 9-4 ، قسمت 9-6 ، نقش افراد در مدیریت دانش

      11- مدیر عامل، در مقابل CKO، مسئول چیست ؟

الف) مسئول دفاع از فعالیتهای مربوط به مدیریت دانش

ب) پشتیبانی از مدیریت دانش

ج) در اختیار قراردادن ، منابع مورد نیاز معاون دانش

د) ارتباط بین معاون دانش و معاون اطلاعات

بخش 9-4 ، قسمت 9-6 ، نقش افراد در مدیریت دانش

     12-  مهمترین نیاز به دستیابی مدیریت دانش چیست ؟

الف) مزیت رقابتی           ب) افزایش بهره وری                ج) کاهش فعالیتهای دانش محور                 د) کاهش هزینه ها

بخش 9-4 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     13-  مهمترین روش سنجش مالی چه روشی است ؟

الف) روش ارزیابی جامع      ب) روش کارت امتیاز متوازن      ج) روش ارزش افزوده ی اقتصادی      د) روش اندازه گیری سرمایه

بخش 9-4 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     14-  روش ارزیابی جامع توسط چه کسی ارائه شد ؟

الف) ام فرسون          ب) استرن استوارت               ج) لوین               د) نویگیتور اسکاندا

بخش 9-4 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     15- معیار نتیجه گرا ماهیتا ...................... و معیار فعالیت گرا ......................... هستند ؟

الف) مالی - تعداد دفعات دسترسی کاربران به دانش یا مشارکت

ب) تعداد دفعات دسترسی کاربران به دانش یا مشارکت – مالی

ج) مالی- اندازه گیری ارزش و منافع سیستم

د) غیر مالی - تعداد دفعات دسترسی کاربران به دانش یا مشارکت

بخش 9-4 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     16- معیارهای ارزیابی یک برنامه مدیریت دانش چیست ؟

الف) معیار نتیجه گرا و فعالیت گرا       ب) معیار نتیجه گرا و مالی        ج) معیار فعالیت گرا و غیر مالی     د) معیار مالی و غیر مالی

بخش 9-4 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     17- دلایل شکست KM چیست ؟

الف) داشتن اطلاعات بسیار زیاد و داشتن اطلاعات ناقص و کافی

ب) ناتوانی در کسب دانش

ج) فقدان تعهد

د) افراط در فن آوری

بخش 9-4 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     18- تسهیم اثربخش دانش و یادگیری مستلزم چیست ؟

الف) تغییر فرهنگ در درون سازمان و تعهد مدیریت ارشد و پشتیبانی تکنولوژی

ب) کنترل و ارزیابی

ج) ایجاد انگیزه برای اشتراک دانش

د) انتخاب زیر ساخت مناسب فنی یا غیرفنی

بخش 9-5 ، قسمت 9-7 ، تضمین موفقیت فعالیتهای مدیریت دانش

     19- پیامد بالقوه ی منفی مدیریت دانش چیست ؟

الف) استفاده از راه حلهای دیروز برای مشکلات فردا

ب) تغییر فرهنگ در سازمان

ج) عدم استفاده از دانش

د) صرف هزینه های سنگین

نگاهی دقیق تر – مباحث مدیریت

     20-  کلمات کلیدی در مدیریت دانش چه هستند ؟

الف) حمایت اجرایی و ارزیابی موفقیت                                 ب) ابزارها و فن آوریها

ج) ذخیره و بازیابی                                                         د) سرمایه ی فکری

نگاهی دقیق تر – مباحث مدیریت

 

*****************************************************************************

1-       کدام نوع از انواع مدیریت است که سازمانها در شناسایی ، انتخاب ، سازماندهی و انتشار و انتقال اطلاعات مهم و مهارت هایی که بخشی از سابقه ی سازمان هستند یاری می رساند؟

الف)مدیریت دانش  ب)مدیریت منابع انسانی ج)مدیریت ریسک   د) مدیریت راهبردی

2-       استفا ده از حجم بالای داده ها به صورت برخط موجب چه چیز می شود؟

الف)کاهش تردد به محل مشتریان      ب)افزایش ریزش کارکنان     ج)کاهش برقراری تماس شخصی برای اعضای تیم       د)افزایش فشار به فروشندگان

 

3-       "مجموعه ای از دانسته ها ، محاسبات و آمار است" ، این تعریف مربوط به کدام گزینه می باشد؟

الف)داده      ب)اطلاعات         ج)دانش         د)مدیریت

 

4-       چه چیز باعث تغییر مطلوبیت و اعتبار دانش در سازمان می شود؟

الف)گذر زمان      ب)مکان مورد استفاده از دانش       ج)استفاده ی بیش از حد از آن       د)ایجاد مزیت رقابتی

 

5-       دانشی که ادراکی ، تجربی ، در دامنه ی یادگیری ذهنی است و بسیار شخصی می باشد کدام دانش است؟

الف)دانش ضمنی        ب)دانش عینی          ج)دانش بصری        د)دانش سیال

 

6-       بررسی های لازم جهت تایید و مرتبط بودن و صحیح بودن دانش مربوط به کدام گزینه است؟

الف)مدیریت دانش      ب)خلق دانش      ج)پالایش دانش       د)ذخیره دانش

 

7-       "دانش باید همیشه و همه جا در قالبی مناسب برای هر کسی که در سازمان به آن نیاز دارد قابل دسترس باشد" این تعریف مربوطه به کدام قسمت از چرخه ی مدیریت دانش می باشد؟

الف)اشاعه دانش         ب)پالایش دانش       ج)خلق دانش        د)ذخیره دانش

 

8-       به خلق دانش ضمنی جدید از دانش عینی گفته می شود؟

الف)درونی سازی      ب)ترکیب        ج)اجتماعی سازی         د)آشکار سازی

 

9-       از خلق دانش با چه عنوان دیگری نیز یاد می شود؟

الف)اکتساب دانش       ب)اشتراک دانش       ج)منبع یابی دانش        د)جستجوی دانش

 

10-   کدام یک از موارد زیر مربوط به رویکرد فرآیندی می باشد؟

الف)استفاده مجدد از دانش را توسعه می دهد    

   ب)بطور معمول جلسات حضوری برای بحث و گفتگو ایجاد می کند

ج)فراوانی ایده ها بدون ایجاد ساختاری برای آنها     

 د)بخشش عمده ی این رویکرد ضمنی و مستتر است

11-   کدام گزینه از معایب رویکرد تعاملی می باشد؟

الف)فراوانی ایده ها بدون ساختاری برای اجرای آنها 

  ب)نوآوری را محدود می کند

ج)نمی تواند از دانش ضمنی استفاده کند  

 د)شرکت کنندگان را به استفاده از الگو های ثابت فکری وادار میکند

 

12-   کدام یک جز ساختارهای هوش مصنوعی نمی باشد؟

الف)زمان یابی داده ها      ب)سیستم های خبره       ج)شبکه های عصبی       د)منطق فازی

 

13-   به ربان نشانه گذاری قابل گسترش ................ می گویند؟

الف)XML        ب)KDD     ج)KMSL           د)KM

 

14-   ابزارهای فناوری که مدیریت دانش را پشتیبانی می کنند چه نامیده می شوند؟

الف)دانش افزار             ب)موتورهای جستجو              ج)سرورهای دانش             د)بسته های مدیریت دانش

15-          کدام ابزار دربرگیرنده ی نرم افزارهای اصلی مدیریت دانش از جمله مخزن دانش است؟

الف) سرورهای دانش        

ب)درگاه دانش سازمانی     

 ج) موتورهای جستجو  

  د)سیستم های الکترونیکی مدیریت اسناد

16-          دروازه های ورود به سیستم های مدیریت دانش کدام است؟

الف)درگاه های دانش    

 ب)ابزارهای بهره برداری از دانش       

   ج)ابزارهای پردازش مشترک        

    د)بسته های مدیریت دانش

17-          اجزاء اساسی که چالش مدیریت سیستم دانش را شناسایی و یکپارچه می کند کدام گزینه است؟

الف)فناوری های ارتباطی ، فناوری های همکاری ، فناوری های ذخیره و بازیابی

ب) فناوری اطلاعات ، فناوری های همکاری ، فناوری های ارتباطی

ج) فناوری ارتباطات ، فناوری اطلاعات 

د) فناوری ذخیره سازی ، فناوری بازیابی ، فناوری همکاری

18-          به فرآیندی که برای جستجو و استخراج اطلاعات مفید از میان توده ای عظیم از داده ها مورد استفاده قرار می گیرد چه می گویند؟

الف)کشف دانش در پایگاه در پایگاه های داده      ب)داده کاوی      ج)هوش مصنوعی      د)عوامل هوشمند

 

19-          کدام یک از عوامل هوشمند از شبکه های عصبی برای جستجوی داده های متنی و تصویری استفاده می کند؟

الف)کانوکیتس        ب)آی بی ام                  ج)شرکت جنتیا                 د)آتونومی

 

20-          هدف اولیه این فناوری استفاده از یک سیستم مدیریت پایگاه داده جهت ذخیره سازی و مدیریت دانش می باشد؟

الف) فناوری ذخیره و بازیابی     ب) فناوری ارتباطات                ج) فناوری همکاری       د) فناوری اطلاعات

 

فصل  12

1.کانون اصلی راهبرد فناوری اطلاعات کدام مورد می باشد:

الف)چگونگی ایجاد سرمایه

ب)چگونگی ایجاد تولید

ج)چگونگی ایجاد برنامه ریزی

■د)چگونگی ایجاد ارزش کسب و کار

2.کدام برنامه فناوری اطلاعات سبد نرم افزارهای کاربردی را مشخص می کند:

الف)فناوری اطلاعات بلند مدت

■ب)فناوری اطلاعات میان مدت

ج)1و2

د)هیچکدام

3.سومین سطح فناوری اطلاعات زمان بندی و بودجه پروژه ها و فعالیت های سال جاری است این تعریف شامل کدام گزینه می باشد:

الف)فناوری اطلاعات بلند مدت

ب)فناوری اطلاعات میان مدت

ج)نقشه تاکتیکی و بلند مدت

■د)نقشه تاکتیکی

4.تعریف زیر شامل کدام مورد از مدل چهار مرحله ای برنامه ریزی وترب می باشد:

(گسترش برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات و منابع عملیاتی را تخصیص می دهد)

1)برنامه ریزی راهبردی فناوری اطلاعات

2)برنامه ریزی پروژه

■3)تخصیص منابع

4)تحلیل نیازمندی های اطلاعاتی

5.کدام مورد اهداف مدل چهار مرحله ای برنامه ریزی وترب است:

1)زیر بنای توسعه سبدی از برنامه های کاربردی است

2)پروژه ها و نیازمندهای منابع عمومی که برای دستیابی به اهداف سازمان ها ضروری است

3)قادر به ایجاد مزایایی در مقابل رقبا است

■4)همه موارد

6.هدف همتراز سازی راهبردی سیستم های اطلاعات کدام مورد می باشد:

1)اولویت ها و تصمیمات

2)اولویت ها و پروژه های سیستم های اطلاعات

■3)اولویت ها و تصمیمات و پروژه های سیستم های اطلاعات

4)تصمیمات و پروژه های سیستم های اطلاعات

7.رشد شش مرحله ای فناوری اطلاعات نولان کدام مورد می باشد:

الف)آغاز-توسعه-رهبری-یکپارچه سازی-مدیریت داده ها-بالندگی

ب)آغاز-توسعه-رهبری-یکپارچه سازی-مدیریت داده ها-رشد

ج)آغاز-توسعه-رهبری-یکپارچه سازی-بالندگی-رشد

■د)آغاز-توسعه-کنترل-یکپارچه سازی-مدیریت داده ها-بالندگی

8.فعالیت های اولیه زنجیره ارزش چگونه تغییر می کند:

■الف)تدارکات داخلی-خارجی-بازاریابی-فروش

ب)خارجی-داخلی-بازاریابی-فروش

ج)داخلی-بازاریابی-فروش

د)خارجی-بازاریابی-فروش

9.راهبردتولید برچه اساسی موجبات کارایی در تولید را فراهم می کند:

الف)سود

ب)فروش

■ج)پیش بینی

د)هر سه مورد

10.راه حل برای مشکل راهبرد تولید براساس پیش بینی شامل کدام مورد می باشد:

الف)مدل سفارشی

■ب)مدل کسب و کار مستقیم

ج)مدل راهبرد

د)هیچکدام

11.تاثیر کلی اینترنت طبق نظریه پورتر:

■الف)افزایش رقابت-تاثیر منفی برسودآوری

ب)افزایش رقابت-تاثیر مثبت بر سودآوری

ج)کاهش رقابت-تاثیر منفی بر سودآوری

د)کاهش رقابت-تاثیر مثبت بر سودآوری

12.مهمترین نقطه ضعف راهبرد تولید سفارشی کدام گزینه می باشد:

الف)حساسیت سیستم به تغییرات کوتاه مدت تقاضای مشتری

ب)حساسیت سیستم به تغییرات بلند مدت تقاضای مشتری

ج)حساسیت سیستم به تغییرات کوتاه مدت و بلند مدت تقاضای مشتری

د)1و2

 

13.«نشانگر حدی است که محصولات یا فزاینده ها از اطلاعات استفاده می کنند» کدام گزینه می باشد:

الف)تمرکز راهبردی

■ب)شدت اطلاعات

ج)توسعه سیستم

د)هیچکدام

14.کدام پردازش به کاربران امکان کنترل مستقیم پردازش را می دهد:

الف)پردازش متمرکز

■ب)پردازش توزیع شده

ج)پردازش کاربر

د)پردازش متمرکز و توزیع شده

15.کدام پردازش اجازه کنترل و پردازش به یک کامپیوتر که سایر تجهیزات پردازش بدان پاسخگو  هستند واگذار می شود:

الف)پردازش توزیع شده

■ب)پردازش متمرکز

ج)ترکیب پردازش تمرکز و توزیع شده

د)پردازش کاربر

16.نکته کلیدی در ارائه نوآوری شامل کدام گزینه می باشد:

الف)عدم استمرار نوآوری

■ب)نیاز به استمرار نوآوری

ج)ابتکار به نوآوری

د)هیچکدام

17.پورتر و هارمون راه های تاثیر گذاری اینترنت بر رقابت را شامل چه عاملی می دانند:

الف)رقابت پذیری

ب)مزیت رقابتی

■ج)رقابت بین شرکت های موجود

د)بازار محلی رقابت

18.یکی از پرفروش ترین محصولات در اینترنت:

الف)محصولات متفاوت(بهتر)

ب)محصولات اختصاصی

ج)رشد و اتحاد

د)تمایز-نوآوری

19.برای ورود رقبا چگونه می توان موانعی را ایجاد کرد:

الف)محصولات جدید

ب)محصولات ابتکاری

ج)فناوری اطلاعات

د)2و3

20.هدف اولیه مدل زنجیره ارزش کدام گزینه می باشد:

■الف)تحلیل عملیات داخلی یک شرکت به منظور افزایش کارایی،اثربخشی،رقابت پذیری

ب)تحلیل عملیات خارجی یک شرکت به منظور افزایش کارایی،اثربخشی،رقابت پذیری

ج)تحلیل عملیات داخلی و خارجی یک شرکت به منظور افزایش کارایی،اثربخشی،رقابت پذیری

د)تحلیل عملیات یک شرکت به منظور افزایش کارایی،اثربخشی،رقابت پذیری


  • Eisa Najafy

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی